Aby vás ľudia našli

Jeden z najdôležitejších nástrojov SEO optimalizácie je vhodné používanie kľúčových slov. ide o slová, alebo slovné spojenia, ktoré sú na internete vyhľadávané najčastejšie. Ak sa ich naučíte správne používať, návštevnosť vašich stránok bude rásť rýchlosťou blesku.Klávesnica notebooku s klávesom s nápisom „CREATE“

Ako ste už pravdepodobne pochopili, v nasledujúcich riadkoch sa budeme venovať používaniu správnych slov a slovných spojení. V tomto smere je rozumné, ak v prvom rade siahnete po analýze kľúčových slov Seolight. Na základe nej budete presne vedieť, ako svoj web čo najefektívnejšie rozvíjať.

Analýza zahŕňa:

  • Návrh najčastejšie vyhľadávaných slov a fráz, ktoré súvisia s vašimi webovými stránkami. Slová totiž musia korešpondovať s obsahom, ktorý ponúkate.
  • Analýza v súčasnosti používaných slov a ich postavenie v internetových vyhľadávačoch. Vďaka tomu budete presne vedieť, čo ste doteraz robili dobre a čo naopak zle.
  • Návrh kľúčových slov pre viaceré internetové vyhľadávače ( google.sk, seznam.cz… )

Tabuľka s nápisom „čas na zmenu“

Ako to funguje v praxi
Aby kľúčové slová naozaj splnili svoju funkciu, teda zlepšili vaše postavenie v internetových vyhľadávačoch, musia byť správne navrhnuté, ale taktiež správne používané. To znamená, že v textoch na vašich weboch, musia byť formulované tak, aby boli vyhľadávačmi takpovediac ľahko dekódovateľné. Uvedieme si jednoduchý príklad. V prípade, že niekto chce na internete vyhľadať informácie o cenách plastových okien, do vyhľadávača zadá výraz „plastové okná cena“. Ak teda predávate okná, alebo sa venujete článkom s touto tematikou, mali by ste používať napríklad takéto slovné spojenia. Teraz sa to môže zdať veľmi jednoduché. Má to ale niekoľko háčikov. V prvom rade, totiž musí byť používanie slov takpovediac povolené. Vo svete SEO poznáme výraz Black Hat SEO. Ide o nepovolené praktiky, medzi ktoré spadá aj nadmerné používanie frekventovaných kľúčových slov.